Fackeltåg! 27 nov



Tidig morgon o hela skolan går med facklor till kyrkan!
Härlig tradition.

Fick gå upp skit tidigt idag.
För i dag var det då dags för julens skolavslutning i Kyrkan.
Hela skolan går fackeltåg
från vår lilla by till en annan
ännu mindre by en bit här i från.
O i denna lilla by står en stor kyrka.
Det var Markus första fackeltåg.
Viktors fjärde.
I dag gick jag med för första gången.
Många föräldrar går med och jag
har alltid kännt lite dåligt samvete för att
jag alltid bara släpper av o sen kör bort till kyrkan.
Men idag gjorde jag den goda gärningen att följa med.
Upptäckte att det var ganska bra,
för antalet lärare räcker inte till att hålla
reda på de små
som inte har något trafikvett.
Gick hela vägen o var nervös att nån unge skulle
trilla ut i vägbanan.
Allt gick bra o i kom fram helskinnade till kyrkan.
Barnen sjöng.
O vi vuxna sjöng.

Hosianna Davids son osv.
Sånger som är anpassade att sjungas väldigt ljust o högt.
Vem
kom på det.
O varför kan man inte ändra dem så att en vanlig
människa kan sjunga dem!

Som jag nämnt tidigare håller vi på att
renovera en lokal som ska bli nytt kontor till oss.
Nu har vi kommit till biten nya möbler.
Jag har tagit på mig uppdraget.
Helt självmant annars hade vi
inte fått nya möbler.
Kollade budgeten o den håller.
Det är precis.
Får trolla lite med underhållet så löser det sig.
Jag tänkte att det skulle vara en baggis att
möblera ett kontor.
Hur svårt kan det vara.
Det visade sig vara jätte svårt.
Det finns ett hav av alternativ.
Ska borden vara raka eller svängda.
Ska stolen vara med eller utan nackstöd.
Ska konferansbordet vara ovalt eller ellips.
Ska stolarna vara med eller utan armstöd.
Ska hyllorna ha mapphållare, lådor eller hyllplan.
Färger, former o modeller.
Osv, osv, osv!
Men idag var jag på EFG som vi beställer av
o nu har jag valt klart.
O ändrat på offerten så den blev liiiite billigare.
Det är hutlöst dyrt med kontorsmöbler.
På måndag kommer sista förslaget.
Ska bli spännande o se.
Idag får man allt 3D så man kan se
hur det kommer se ut färdigt.
Modernt o i tiden
men jag är
helt ny i detta, så  för mig är det
helt fantastiskt att se.
Det var samma med köket.
Visades också i 3D.





Det finns en uppsjö av kontorsmöbler idag. Avskärmarna
på denna bilden har jag beställt i samma färg som en av
våra fondväggar på kontoret. Hur coolt är inte det.
Stolarna i mötesrummet kommer gå i samma färg.

Jag har varit komatrött hela veckan.
För en tid sen bestämde jag o en väninna att
vi skulle ses i kväll o gå o lyssna på ett band
som skulle spela på Bodoni i Malmö.
Killarna i bandet är vänner till oss sen lång tid tillbaka.
Först började jag nämna att jag var liiiiiiite trött.
Så sa hon att hon också var liiiiiite trött.
Det hela slutade med att vi inte åkte in.
Sicken kärring man blivit!
Den enda glädjen är att jag inte gjort av med några
pengar.
Jag är inte trött i morgon.
O jag har umgåtts med min familj!
Det blev fredasmys!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0