PMS eller en ovanligt dålig dag? 30 nov








Får upp massor med kul bilder när man
googlar på PMS!


I morgon är det den 1:e.
Den där magiska dagen i mitt jobb.
De flesta tycker nog att tiden kring just
den 1:e e ganska bra för man har nästan
precis fått lön.
Men inte jag.
Vi har som mest att göra på jobb o det
blir alltid nåt bekymmer man måste lösa.
Dessutom har jag PMS.
Kunde inte komma mer olämpligt.
Ibland märker jag inte av den.
MEN idag har den visat sig tydligt, hela dan!
Min kollega fick plötsligt en resa till
Syd Afrika.
Ett erbjudande han givetvis inte skulle missa.
Men det innebär dubbelt arbete för mig.
Typiskt att det skulle infalla precis den 1:e.
O när jag har PMS.
Det har gått i ett i dag.
Mina arbetskamrater har försökt kommunicera med
mig, det har jag märkt, för munnen har rört på sig
när de varit i närheten av mig.
Men vem o vad som sagts har jag INGEN aning om.
Får ta igen det i morgon  o hoppas att det inte
hopar
sig som det gjort idag.
Alla har mycke o göra så förhoppningsvis är det ingen
som märkt något.
Byggmöte hela eftermiddan.
Två veckor kvar innan slutbesiktning.
Förslaget från EFG kom idag också men
jag har inte haft tid att gå igenom det.
Får ta även det i morgon.
Känner att jag redan har massor som jag måste göra
i morgon som jag går o tänker på.
Undrar om man skulle kunna trolla fram 28 timmar
på ett dygn när det är den 1:e.
Eller trolla bort PMS.

Till råga på allt var det en man som trängde sig i kön på Netto
när jag snabbt körde inom för det sista till middan.
Det var omöjligt att missa att jag stod i kön.
Han bara nonchalant gick med korgen framför mig o
började prata med någon han kände.
Då kunde jag inte vara tyst.
För jag har PMS
o
jag hade barn som väntade hemma.
Jag hörde av samtalet att hans barn var utflugna
för de skulle ha julen i år, vi kör ju vartannat, sa han!
Jag sa till.
-Ursäkta mig men jag stod före dig.
Han bara tittade på mig som om jag var från Mars
eller var förståndshandikappad men flyttade sig med
en fnysning.
Då sa jag - trodde du att jag bara stod där för att det är kul eller?
-Nejdå, ursäkta
, sa han!
-Du verkade bli så snopen bara, sa jag.
Illröd i huvudet!
Typiskt.

Jag hade rätt.
Han hade fel.
O jag står o skäms, fan också!
Skulle dängt Libressepaketet i huvudet på honom.
Då kunde han stå där o skämmas.
Fast nu hade jag ju inget Libressepaket i korgen.
Det bara lät bra eftersom jag nu har PMS..


Ha alltid en paket Libresse i kundvagnen ´
om där kommer nån o tränger sig...:)

Fick slängt ihop en god currykyckling till midda.
Recept kommer i morgon.
Killarna fick till sin stora glädje pizzarester.
Bra att där blev över.
Nu blev där cyrrykyckling även till i morgon.
Fick ge mig ut på en joggingtur.
Trots
att jag verkligen inte kände för det idag.
Är alltid konstig i magen vid den här tiden i månaden.
Men inte ens en konstig mage kan stoppa mig.
Hade givetvis
ont i magen hela rundan.
Tror jag fick ihop näääästan 1 mil idag,
Trots strejkande mage.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0