Kallbad=kallt bad! 3 nov



Kallbad med Johanna. Tur att denna fanns upphängd för hon hade varit
o gett blod tidigare på dan o höll då på att svimma då!!
De bad henne ha sällskap i bastun OM något skulle hända....

När klockan ringde i morse tänkte jag -jag dör!
Var bara tvungen att ligga kvar för att förvandlas
från zombie tillbaka till människa.
MEN då hade jag en 6-åring som varannan minut undrade
varför jag låg kvar i sängen.
Lika bra o gå upp.
Sömndrucken ställde jag mig på vågen.
Blev klarvaken på två röda.
Shit vad jag gått upp sen i våras.
Nu är det strikt diet som gäller.
Nu har jag ätit vad jag ska fram till vi ska på semester.
Hade avtackningslunch o det bjöds på smörgåstårta.
Men jag åt inte av kaloribomben.
Hade rester från gårdagen med mig i stället.
Nu e det sund mat o träning som gäller.
Vet ju att jag mår bäst av det.
Mitt datorstrul visade upp sig igen på eftermiddan.
Skulle synka en massa saker men det gick inte.
Ringde till datasupporten igen o de fixade till det.
Men det tar sån tid.
Hela eftermiddan gick åt att fixa datorn.
Skulle aldrig ha tålamodet att hålla på med
något så långsamt.
Måste ha en ängels tålamod.
Micke
har det.
Kanske därför han jobbar med datorer:-)
Åt ägg till midda.
De andra fick resterna från igår.
Det hade jag ju ätit till lunch
det fick bli en knäckemacka med ägg för mig.
Lagom fettsnålt.


Bara min bit kvar på smörgårtårtan! Men jag tog den aldrig!!


Åkte hem o åt två knäckemackor med ägg i stället.
Hoppas det hjälper!


I startgropen inför joggingrundan o med en 6-åring
som klänger mig runt benen..

Micke kom vid 18 tiden så jag hann springa innan
Johanna skulle komma o hämta mig.
Vi hade ju bestämt kallbad för så där två veckor sen
men något kom emellan...
Men i kväll hade vi faktiskt bestämt o det blev av.
Vi börjar bli riktigt duktiga på det!
Fick ha bastun för oss själva nästan hela tiden.
Det är betydligt skönare när man är ensam.
Kan liksom prata om vad man vill då.
Som alltid efter kallbad o bastu är man helt slut.
Störtade ner i soffan när jag kom hem o somnade tidigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0