"tvätta undan o se glad ut, i morgon kommer ny tvätt! 26 nov


Idag blev det nudelsoppa till lunch.
David min arbetskamrat hade hittat ett
kanonställe på Södervärn där de serverar
stans bästa nudelsoppa, enligt honom!!
Jag kan bara hålla med!

Lunchade med David idag.
Han hade hittat ett ställe
där de serverade stans bästa nudelsoppa.
Han och hans bror
har säkert testat alla
ställen i stan som har nudelsoppa.
O kommit fram till att denna var bäst.
Nudelsoppa i all ära
men att testa alla ställen
i stan bara för att hitta den bästa är kanske lite
överdrivet,
tycker jag!
Kommer inte ens ihåg vad stället heter men
kommer garanterat äta där igen.
För visst
var den god.

Eftermiddan gick åt att sitta i möte.
Styrelsemöte med facket.

Jag är supleant.
Men jag vet knappt vad det innebär!
Jag halkade
in i styrelsen på ett bananskal
för flera år sen o sen har jag bara hängt med.
Man får mycket information om vad som
händer i företaget.
Det är bra.
O roligt att få höra "hemliga" saker.
Jag som är så nyfiken!

Det är så mörkt ute nu att det nästan är deprimerande.
Grått, kallt, regnigt o dystert.

Jag står knappt ut.
Man rusar in i bilen.
Man rusar från bilen o in.
Man skyler sig under ett paraply eller i jackans kapuschong.
Man gör sig fin i håret på morgonen men det hinner
forma sig som änden på en sopkvast,
innan
jag ens hunnit in på kontoret.
Sen får man se ut så hela dan.
Kul.



Mitt hår efter en
blåsig dag!


Inte bara mitt hår är en ända röra för tillfället.
Min tvättstuga också, tyvärr.
Det ser ut som alla i familjen bara tagit
alla kläder från sina garderober o slängt på golvet.
Plus
alla våra träningskläder.
Jag har tvätt upp till taket känns det som.
Så nu håller jag på med projekt "tvätta undan o se glad ut,
i  morgon kommer ny tvätt"


Tvätt till säkert 6 maskiner. Plus fintvätt o handtvätt.
Det tar aldrig slut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0