Trotsat regn o rusk! 22 nov


Bubbellördag hos Karolina!

Jag tröttnar aldrig på kräftor!

Inte på krabba heller!
  
Killarna kämpar på med sina kräftor.
     
      Man blir törstig av skaldjur...killarna hällde i sig cider.

 
Lite vatten o lite vin.

Karolinas jätte vackra ljuskrona!


Kvällens värdinna Karolina.

Det börjar bli sent o vi e trötta...tack för en trevlig kväll!!

Börjar bloggen med gårdagens fest hos Karolina.
Får leva på den idag
eftersom man i morse möttes av
regn o en himmel som var färgad grå.
Karolina hade köpt jätte mycket kräftor o jag hade ju
en stor krabba med mig.
Karolina hade även gjort en ost o skinkpaj som tillbehör.
Drack bubbel o Karolina hade ett gott vitt vin som hon bjöd på.
Killarna fann varandra direkt o ljudnivån gick upp till 100 decibell
på mindre än 2 sekunder.
Huvudsaken att de har kul.
Tillslut satte vi oss i köket i stället.
Killarna tyckte VI störde.
Hmmmm de har inte samma tolerans som vi...
Har nog lärt sig koppla bort skrik o skrän genom åren.
Killarna borde vara vana vid hög ljudnivå.
Men av någon anledning är en mammas röst störande..

För att göra det bästa av dagen åkta jag med
Markus o hans kompis till en lekplats med linbana.
På med regnställ.
Gummistövlarna åkte fram.
Lånade en mössa av killarna.
Redo för regn o lekplats!
Var riktigt trevligt.
Killarna röjde ordentligt.
Tillslut var det faktiskt de själva
som sa att de var nöjda.
Åkte hem o käkade lunch.
Nu har man fått sin dos av frisk luft.
Resten av eftermiddan unnade jag mig
att slöa i soffan o kolla på tvrepriser.
Fixade
till middan.
Idag blev det Kyckling i kantarell o portvinssås.
Kände att jag behövde mer frisk luft o gick
en lång skön promenad på kvällen.
Trots att det inte blev så sent hos Karolina
känner man av det idag.
Man är inte 20 längre.


Trotsade regn o rusk o åkte till en lekplats
med en rolig linbana. killarna hade jätte roligt.

Markus på linbanan.

Glad trots regn o rusk.

Glada barn - glad mamma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0