Lunchtips!

Det är många som när de träffar mig kommenterar
mina middagar o vill ha recept på dem.
Jag ska försöka lägga ut recept o bilder
på de rätter som familjen tycker om.
Bland annat är det många om undrat över Lövbiffskebaben.
Passar som en lätt o snabb lunch o det är långt hållbarhet
på tortillabröd så det har jag alltid hemma.

Här är receptet:

4 Port
400 g lövbiff (jag tar alltid mer)
2 tsk spiskummin
1 krm chilipulver
salt o peppar
olika grönsaker
ajvar relish
vitlöksdressing alt. bara creme fraiche.
Fullkorns tortillas (går ju givetvis bra med vanliga också)

Strimla lövbiffen o bryn den tillsammans
med spiskummin o chili.
Smaka av med salt o peppar.
Fyll bröden som en kebab med lövbiffen o
grönsaker man tycker om.
Häll på ajvar o vitlöksdressing.



Eftersom jag nu ändå är i farten kommer här recept på det
som stod på dagens lunchmeny:

Tunnbrödsklämma:

Fullkornstunnbröd (har jag alltid i frysen, tar 1 minut att tina)

Ägghack med dill (har också alltid dill frysen)
2-3 hårdkokta ägg
salt o peppar
klippt dill
lite matlagningsgrädde
ev någon skinka, jag brukar köpa
kalkonpastrami för den gillar alla i familjen.

Rör ihop ägghacket o smaka av med salt o peppar
o häll i en skvätt matlagningsgrädde så det
blir lite geggigt.
Fyll tunnbröd eller tortilla med favoritgrönsakerna o ägghack
och ev. en bit skinka.
Vik ihop o ät som en wrap.
Super gott o jätte enkelt.



Kommentarer
Postat av: Frida

Hej snäckis!



Hoppas du haft en bra helg hitintills... Alltid kul med recept, ibland har man själv idé torka...



Kramar

2009-11-21 @ 15:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0