Stjärngosse eller tomte? 20 nov


Plockade fram lådan med tomtedräkterna för att se
om där fanns en som passade Markus.
Hittade denna lustiga luva som har blinkande stjärnor, festligt!
Jag vill vara ute i god tid med alla julbestyr så jag kan slippa
tänka på det sen
.

Hur mycket jag än känner efter har jag inte ont.
Var beredd på värk, feber, illamående o stickningar.
Hade till och med förberett på jobbet att inte ha något
viktigt inbokat.
Om, ifall!
Ja man måste helgardera sig.
Ombyggnaden av vårt nya kontor tar mycket av min tid.
Problem som dyker upp och ÄTOR som ska diskuteras.
Men det är detta jag tycker är kul att hålla på med.
Känner att jag faktiskt har haft användning av
den utbildning jag gick i Stockholm för några veckor sen.
Tur är väl det.
Var lite rädd för att jag inte riktigt skulle komma i
kontakt med de frågorna men så fel jag hade.
Märker att jag faktiskt har en del kunnande trots allt.
Varför
är man så osäker.
Det är bara att spotta ut det man tänker.
Jag har blivit bättre på det.
O speciellt nu i detta projekt är det faktiskt jag
som kommit med de bästa lösningarna o förslagen.
Jag växer o känner mig stolt.
Ger mig mer självförtroende.
Vågar
att uttala mig.
Vågar göra fel.




Full rulle med vår kontorsombyggnad!
Där är målare, elektiker, snickare o vvs:are
som försöker synka ihop en lokal till oss.
Det är fantastiskt kul att se det växa fram
från ingenting.



Det blev en Falafel till lunch.
Svårt att hålla GI när man inte har lunch med sig
o måste ut o handa.
Speciellt där jag har mitt kontor.
Där finns en pizzeria o en falafelvagn.
Pest eller kolera.

Jag vill ha en salladsbar.
Någon?

Idag var det då dags för Viktors utvecklingssamtal. 
Den där tiden som jag egentligen inte vill ha.
Klockan två.
Fick lämna kontoret redan halv två.
Fast det är ganska skönt en fredag
o vi har flex.
Jag arbetade ju till kl 21 i onsdags.
Samtalet gick bra.
Viktor är ju inte precis den snackiga typen,
så fröken fick dra allting ur honom.
Men på det stora hela är han en juste kille
o han är duktig i skolan.
Det är allt man som mamma behöver höra.
Behövde egentligen massor inför barnens
julfester, luciatåg, presenter till barnen i Gambia
som de brevväxlar med, födelsedagspresent till
Viktors kompis Petter, krabba som jag ska ha med
till Karolina i morgon, stjärngosse skjorta, nya kläder
inför discot i kväll osv.
Det blev ungeför hälften.
Markus började tjata redan innan han
hoppat ur bilen.
Han hade huvudvärk (säger han alltid när han är uttråkad)
Han var hungrig (omöjligt eftersom han åt en dubbelmacka i bilen)
Han var törstig (möjligtvis)
Detta kan ju framkalla ganska irriterande känslor hos
en mamma som bara vill blir färdig med alla måsten
o sen få komma hem o hålla fredag.
Då tog jag fram en av mina livlinor.
Mutan.
Om de inte tjatade skulle då få burgare på Mc Donalds
när vi var klara.
Den gick hem.
Fick uträttat det mesta men boken som vi samlar på
till Petter fanns ju såklart inte i nummer 2 som vi skulle ha.
De la undan den, så nu vet jag vad
jag måste göra i morgon förmidda...
Köpte en jätte stor krabba i fiskboden.
De är jätte fina.
Åt av dem förra lördan.
Viktors klass ska gå luciatåg i år på skolan.
Det gör alltid treorna o ingen annan.
Viktor vill vara tomte.
Jag vill han ska vara stjärngosse.
Jag vann.

Sista gången man ser sin son i ett luciatåg
kan man väl slippa se honom som tomte.
Han har ju tomtat sig igenom dagis.
Han var så där lagom intresserad när vi skulle
inhandla strut o särk.
-Välj du sa han.
-Det är ju du som vill att jag ska ha det på mig.
Liiiiite dåligt samvete fick jag.
Men det gick över fort.
Jag tror inte att han egentligen bryr sig.
För då hade han vägrat.


Tomte eller stjärngosse! Det blev stjärngosse!!
Hittade det vi skulle på MAXI -de har allt!

Viktor fick i alla fall själv välja ny skjorta o han
valde faktiskt en väst till.
Riktigt snygg blev han.
Disco på skolan idag mellan 18 o 20.
Inga nattramlare precis.
O han VILL att vi kommer o hämtar honom.
Det gör jag med glädje.
Om några år skäms han väl för mig.
Måste passa på medan man ligger på +kontot.
Det blev ännu en lugn fredag.
Bara mysa o slappa i soffan.
Jag mår bra men är lite frusen.
Undrar om det är vaccinet som spökar?
Strunt samma.
Vi hade bestämt att vi skulle ta det lungt i kväll
eftersom vi inte visste hur vi skulle reagera på sprutan.
I morgon blir det kräftor, krabba o bubbel hos Karolina i stället.


Kommentarer
Postat av: Susanne

Fin blogg!

Önskar dig en mysig lördag



Kramen

2009-11-21 @ 10:53:58
URL: http://gronanyanser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0