Come on baciller! 19 nov


ÄNTLIGEN! Från att jag inte skulle ha den till att jag inte fick
den fort nog!! Men nu är jag lugn o hela La Familia
är vaccinerad nu!


Jag har under en tid varit väldigt stel i nacken på vänstra sidan.
Bokade tid hos massören som vi har via jobbet.
Vi har en jätte rabatt o det kostar bara 75 kr för 40 minuter.
Jag är däremot väldigt dålig på att utnyttja det.
Har inte varit hos henne på över ett år.
Verkligen på tiden.
Man ska ju vara smart o gå förebyggande som det så fint heter.
Så, idag har jag varit o blivit knådad.
Super nice!
Inte så speciellt förebyggande men hjälpande.
Känner nu att jag faktiskt har en vänster sida av kroppen.
SKA
försöka boka lite oftare.
Det är ju så lätt att gå in på hennes hemsida o själv boka.
Finns alltså inga ursäkter längre.


              
               Välbehövlig massage i 40 minuter!
               (det är inte jag på bilden!
                Så len hud har jag tyvärr inte...
)    
          
När jag var klar hos henne, gick jag inom en kvarterskrog
som ligger där.
Beställde en Grekisk sallad att ta med.
När jag packade upp den på kontoret bokstavligen flöt
den i Tsaziki o innehöll nästan bara svarta oliver o
mängder med fetaost.
Smakade sådär o kändes inte speciellt GI!
Jag har i alla fall varit jätte duktig denna veckan.
Har inte ätit någon kaka eller godis trots att
jag varit iväg på flera möten där det serverats GODA kakor.
Jag är så stolt över mig själv.
Kanske kan jag gå ner ett kilo eller två innan Thailand!!


Grekisk sallad till lunch som tyvärr dröp av
Tsaziki som de redan dränkt på den när
jag fick den. Inte så speciellt GI!!


Hade möte hela eftermiddan.
Jag kände mig lite stressad hela tiden för jag hade tid
idag för vaccination från kl 16 o jag ville gärna vara där då.
Inte så lätt när man har möte till 16!
Kunde inte gärna gå tidigare bara för sprutans skull!
Kom iväg till slut o fick min spruta.
Det är en otrolig lättnad nu.
Micke hade inte tänkt gå förrän på lördag
men jag fick iväg honom idag ändå!
Har surade lite.
Han ville egentligen inte ta den.
För det var jag sur.
Drog upp tusen argument varför.
Jag vann!
Efter det var jag ännu mer nöjd, om man nu kan vara det.
Nu är HELA La Familia fullproppad med vacciner.
Både inför resan o mot Svinet!
Come on baciller! Här har ni inte en chans!!
Man skulle lulla runt en så där tjugo minuter
innan man fick åka hem.
Jag passade därför på att handla under tiden.
O hoppades att inga drastiska biverkningar som
svimning eller att jag plötsigt skulle behöva spy
skulle inträffa.
Jag klarade mig.
Kände mig liiiite yr.
Men jag kan också ha simulerat fram det själv.
Får väl se vilka biverkningar jag lyckas
framkalla i morgon!

Tax Free katalogen har anlänt.
Eller som det nästan känns hos oss nu, Bibeln!
Vi bläddrar o sucktar o jämför priser o dividerar.
Ta fyra betala för tre lockar de med.
Dom e smarta.
För vi går på det.
Parfymer, deodoranter o sprit.
Helt plötsligt har man skrivit upp så mycket att
man nästan själv kan börja sälja.
Den blir reviderad många gånger o när vi äntligen
är klara är det för sent att skicka in den.
Det har hänt.
O kommer garanterat hända igen.


Tax Freekatalogen eller Bibeln som man nästan skulle
kunna tro att det är hos oss nu! Får se vad
tomten kommer med i Thailand!!

Kommentarer
Postat av: cecce

Var vaccinerade ni er? jag har inte fått tid förrän nästa torsdag. Eller ni är lite yngre än jag kanske...

Skönt för er i alla fall. Hoppas du slipper biverkningar.

Synd att jag inte är lika ståndaktig som du vad gäller kakor. Kan bara inte låta bli dem. tröstäter?? Säkert är det så...samtidigt som jag inte har någon vidare aptit. Hur går det ihop??



Hoppas du får en trevlig helg!!

Kram

2009-11-20 @ 21:37:35
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0