Stormvarning den 18 november


Cesarssallad på O´Learys, super god!

Vaknade o var utsövd.
Fattas bara annat eftersom jag somnade klockan nio.
Kursen hade golvat mig helt o hållet.
Alla jag pratat med idag har tyckt samma som jag.
För mycket paragrafer som bara rabblades rakt upp o ner.
Var effektiv hela förmiddan o kom ikapp med det
som jag låg efter med sen i tisdags.
Stormöte för hela fötetaget hela eftermiddan.
Alltid lika trevligt att träffa alla.
Direkt efter ville de att alla vi som anmält oss till
"bildningsresan" skulle stanna kvar.
Det är något som företaget dragit igång o det innebär
att man ska läsa ett antal ganska gripande böcker,
se filmer under samma tema o sen diskutera detta i grupper.
Det handlar bl a om vad som händer med människor under krig.
Personliga beskrivningar om det kaos som uppstår inuti en person.
Tanker är att det ska ge en ett större perspektiv på livet o
större förståelse för människor.

Jag tycker att det ska bli mycket intressant läsning.
Även om den kommer vara jobbig rent känslomässigt.


De tre första böckera vi ska läsa i "bildningsresan"

Efter mötet gick jag, Frida o Peter ner till O´Learys o
käkade midda o gick igenom frågorna inför kvällens möte.
Fast det blev mest flams o skatt.
Man var ju ganska trött efter att varit igång en hel dag.
Åt en jätte god Cesarssallad.


Söta små choklad till kaffet

Det hade börjat blåsa upp regält o det varnades för storm
på radion.
Mötet gick smidigt o det verkade som om alla var nöjda när vi åkte där ifrån.
Blåste ännu mer när jag körde hem.
Var ganska obehagligt o två olyckor på
motorvägen körde jag förbi.
Skulle aldrig ge mig ut i detta vädret i vanliga fall.
Men jag var ju tvungen att komma hem.
Gick bra denna gången men fick köra i 80 på motorvägen.
Hade äntligen fått min vaccinationskallelse.
Tid i morgon, nu kan jag andas ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0