Tantblus o pullover! 16 nov

   
      Uniform på jobbet - nej tack!

Det har beslutats att vi ska ha arbetskläder på jobb.
Jag är i upplösningstillstånd!
Tantblus o pullover.
Piké o cardigan
.
Jag får plider bara av att skriva orden.
Tror jag har tusen argument till varför jag inte ska ha det.
Jag ska inte tråka er med detta men tycker så illa om det
att jag skulle kunna säga upp mig på grund av det.
Detta ska träda i kraft i januari.
Förhoppningsvis är detta ännu något som bestämts
men som inte kommer fungera.
Håller tummarna!
Var så upprörd att jag fick luncha med Emma idag.
De hade rester från lördagen.
Mumsig arabisk mat
som jag älskar.
Kan aldrig få till det på samma sätt som när
hennes man, Adam, lagar mat.
Både Emma och jag ifrågasätter uniform.
Hur har de tänkt egentligen!!
Var en aning lugnare
när jag körde tillbaka till kontoret.
Skönt o veta att vi är fler som tycker detta är galet.
Har funderat på det över helgen
, för jag har en
förmåga att överreagera i såna här situationer.
Behövde tänka igenom det o sansa mig.
Vill inte gå ner på sandlådenivå.
Men nu har jag fått bekräftelse på mina tankar kring det.


Mickes kallelse till vaccinatíon. Men var är min???

En annan sak som gjort mig en aning upprörd är
att Micke blev kallad till vaccination på lördag men inte jag.
Tänkte att det kanske kommer som idag om de nu
skickar ut det efter ålder.
Det är denna veckan för det hade jag läste på
deras hemsida.
Men när jag kom hem låg där ingen kallelse i brevlådan.
Jag som har så lätt för att stirra upp mig fick väl
tag i Sundets telefonnummer o ringde upp dem.
Hamnade i en telefonkö.
Tänkte att det är fler än jag som undrar.
Var på väg att lägga på för att inte vara ännu en
som ringer o besvärar.
Man kan ju lugna ner sig o vänta
en dag till på kallelsen.
Vaccinationen är inte förrän torsdag o lördag.
Min iver tog överhanden.
Jag väntade snällt kvar i kön.
Tillslut var det min tur o jag fick pratat med en mycket
trevlig sköterska.
Det var bara att komma torsdag eller lördag även utan kallelse.
Jag blev lugn.
Så! Ett bekymmer mindre.


Man skulle vara en katt. Helt bekymmersfritt liv.
Detta är våra tjejer Ida o Pippi eller om det är
Pippa o Ida! De ser lika dana ut så vi ser bara skillnad 
om de har olika färg på halsbanden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0