Vilsen i snickeriet! 12 nov


Hade rotat fram mina nästan 12 år gamla kängor med
stålhätta. Fungerar utmärkt fortfarande fast med nya skosnören!


Var på jobb tio i sju i morse.
Vi skulle rensa ut ett gammalt snickeri
o det var beställt en container till det.
Jag var klädd för att verkligen kunna ta i.
Skor med stålhätta, jeans o munkjacka.
Men när jag stod där mitt bland alla
gamla dörrar, beslag, fönsterhaspar, trycken,
cylindrar, långa spik o korta spik, långa skruvar

o korta skruvar kände jag mig ganska vilsen.
Vad ska sparas? Vad ska slängas?
Jag gick.
De andra tyckte nog det var bra för jag var
nog mest i vägen!
Fick i stället gjort allt det som skulle varit gjort.
Skönt o rensa skrivbordet o jag är nästan klar
med alla fakturor.
Jag kompenserade min frånvaro från snickeriet
med päronkakan som jag gjorde igår o till det
hade jag köpt glass, mums!

Solade i dag igen.
Tog 16 minuter idag för 40 kronor.
Det tog bättre denna gången så 16 minuter är nog
det minsta jag ska sola nästa gång.
Körde hem o gick upp på skolan för att hämta barnen.
-vilka barn undrade Anders lite försynt.
-jaha har Markus gått med en kompis hinner jag säga innan
jag låter honom prata klart.
-mormor har ju hämtat idag, de skulle ju gå o klippa sig.
kommer jag ihåg det!
Mitt minne har svikit mig ännu en gång.
Oftast slås man av tanken mycket tidigare.
Som att komma hem o vara på väg till skolan
men på vägen komma på det.
Det hade känts bättre än att komma upp till skolan o
visa lärarna att man har noll koll.
Hemma hos mormor åt barnen mackor med sylt
det sprutade ut öronen på dem.
Fick därför äta min midda själv.
Micke skulle bli sen.
Jag gjorde den där goda fisken med fröpanering
som alla i familjen gillar (utom Markus, för han gillar 
bara mackor med sylt)
Man tar bara vanlig torskfilé eller annan vit fisk.
Saltar o pepprar lite på fileérna o doppar dem i uppvispat ägg.
Sen doppar man dem i en fröblandning av pumpafrön,
solrosfrön o sesamfrön o steker i smör.
Super lätt o jätte gott.
Kokt potatis o smält smör passar utmärkt till.


God panering på fisk med pumpa, solros o sesamfrön

Böckerna från bokklubben låg i brevlådan idag.
Fick delat ut alla o ser fram emot att börja läsa den.
Har bara några sidor kvar på min gamla.
 

Bokklubbsboken har anlänt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0