En doft av Ajax o Lavendel! 1 nov


Mysig söndagsmorgon med nybakade Scones!

Överraskade familjen med nybakade Scones i morse.
Gjorde om de till GI Scones o ersatte lite av det vanliga mjölet
med fullkorn o dinkelmjöl o det blev faktiskt jätte gott.
Har bokstavligen renskrubbat hela huset idag.
Ställen som inte blivit städade sen vi flyttade in för 9 år sen
har fått sig en omgång idag.
Hela huste luktar AJAX.
När jag städar är jag arg.
Eller jag blir arg när jag börjar städa.
Det går mycket bättre då.
Det är precis som man får lite extra energi av att vara
förbannad när man far fram med trasor, svabb o dammsugare.
Rent blir det i alla fall.
Micke o Viktor är i Eslöv hela dan o spelar Cup.
Skulle följt med men Micke trodde att hallen (de spelar inomhus)
skulle vara för liten för en massa åskådare.
Passade ju i och för sig bra att vi stannade hemma så fick jag städat.


Tog in lite Lavendel från trädgården för att torka o lägga i
linneskåpet. Luktar ljuvligt!


Välförtjänt fika mitt i all städning o pepparkakorna kom fram.
Nu e det snart jul...
 

 
Fikar med Markus o hans kompis, mysigt!

Killarna har ritat o byggt pappersflygplan hela eftermiddan.


 


Markus teckning till mamma!


Albins teckning till mamma Kristin

Eftersom dagen enbart bestått av att städa o pyssla med killarna
kände jag efter middan att lite luft inte skulle sitta helt fel.
Tänkte ta en lång skön promenad.
Den blev väldigt kort.
Blåsigt och kallt.
Fy vad hemskt det var.
Kollade en film i stället o hade riktig söndags mys.

Kommentarer
Postat av: cecce

Jaha...då vet vi det. Scones utan bakpulver går också bra:-) Älskar verkligen scones!!!

Tänkte va så fräck att fråga om ni är hemma i helgen? Skulle nämligen behöva lite hjälp med I. då sv ska bort och jag är som vanligt ute i sista minuten...eller rättare sagt..jag trodde i min enfald att mormor var tillgänglig men så var inte fallet.

Suck, suck.

kan ni inte är det helt ok.



Kramar!!!

2009-11-02 @ 19:39:38
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0