Det är den 1:e, igen! 2 nov


Denna lapp har suttit på min datorskärm hela dan...
Kul när det är den 1:e o springa runt o låna andras kontorsplatser.
                     
                        Datorhaveri! Inte en måndag o inte
                                     den 1:e!!!!

Jaha då var det den 1:e igen.
Gamla kunder ut o nya kunder in.
Nycklar som byter ägare.
In i någon annans gamla lägenhet.
Fy vad snuskigt egentligen.
Jag hade totalrenoverat innan jag
satte min fot där.
Kom till jobb i morse o var på G.
Det goda humöret gick över till ett Grrrrr.
Min dator hade helt havererat.
Fatta hur jobbigt det är o va utan den.
Helt fel dag dessutom.
Inget får gå fel den 1:e.
Surade en lite stund.
Fick sen lånat en dator av en av killarna o
kunde komma ikapp.
O blev glad igen.
Min stora renovering flyter på som den ska
o kunden har hämtat ut alla sina nycklar.
himla skönt att det flöt på som det skulle
så han kunde flytta in idag.
Jag har verkligen fått använda min kvinnliga
list o charm för att få alla att lägga på ett kol..
Det har regnat hela dan (om någon mot förmodan missat det!)
Riktigt innesittarväder är det.
Jag var bara ute på lunchen o hämtade
mat från favvostället Meze.
Hade vår förvaltare med dit men han var
inte lika förtjust i den libanesiska buffén.
Han undrade var den svenska husmanskosten var.
Mes!
Snacka om att vara trångsynt.
Eftersom man får en "ta med" förpackning som
är lika stor som en icakasse, lassar man ju upp mat
som om man vore en lastbilschaufför.
O äter som om man var en lastbilschaufför.
mår illa.
O får ont i magen, typ.
Tycker det går en röd tråd genom mina bloggar
att jag jämt äter o mår illa.
Så är det nog.
Jag tänker på mat från det att jag stiger upp till att
jag går o lägger mig.
Där emellan tänker jag på vad vi ska äta till helgen.
Läser gärna kokböcker o surfar på nätet efter nya recept.
Älskar mat!

Ja vem gör inte det?
Körde hem i ösregn o hade svårt att se fram för allt vatten.
Obehagligt med så mycket vatten på vägbanan.


Fy fabian vilket höstväder vi har i Skåne nu.
Obehagligt när man kör med risk för vattenplaning.

Båda killarna hade kompis med hem.
Mysigt!
Det är liksom det som är meningen med barn,
att ha huset fullt med kompisar, lek o skoj, tycker jag!
Lagade Thaiköttbullar med jordnötssår till midda.
Hittade ett kul recept i min GI kokbok som jag inte provat.
Thaimat är favoriten här hemma.
O även detta var gott.


Supergoda Thaiköttbullar i jordnötssås. Bilden i kokboken ser
läckrare ut än mitt resultat. Men gott var det i alla fall.

Fick sitta halva kvällen med 9-årig son o göra läxa.
Han har så svårt att koncentrera sig.
Allt e roligare än läxan.
Jag hittar honom på de mest konstiga ställen i huset.
Överallt utom framför läxboken.
O han har plötsligt så mycket han ska berätta för mig.
Han som annars tiger som muren o i vanliga fall redan
svarar på tilltal som en tonåring.

Kommentarer
Postat av: cecce

Jag ler när jag läser och känner igen mej i så mycke:-) Tänker också på mat...oavbrutet:-) Å kakor!

Sen bråket kring läxor...Isak vägrade läsa i går. Orkade inte annat än att läsa boken för honom. Inte bra. Jag vet!

Nu ska jag gå till Lomma tänkte jag.

Ska bli skönt.

Tar nog bussen hem.



Kram och jobba på!

2009-11-03 @ 09:39:23
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0