Boktipset! 5 nov



Dukat o klart till kvällens bokklubb hos mig!

Lunch med Frida idag.
Vi körde ner till Möllan o gick på Green Mango.
Thaimat idag igen.
Passade på att köpa nya valnötter som finns 
i lösvikt i en affär på Möllan
o det är mycket billigare än på Ica.
Gick inom Asian Trading för o kolla om man
kunde på tag på Peking anka där.
Det är som att komma in i en annan värld.
Där var ganska mycket folk så jag brydde mig
inte om att fråga.
Skulle ju ändå inte ha det nu.
När jag kom hem från jobb o jag fått hem
alla ungar o deras kompisar slängde jag ihop
en Sconesdeg.
Det roliga med detta är att när jag bakade dessa sist,
glömde jag ha i bakpulver...
Familjen åt ändå o höll väl god min antar jag.
Denna gången har jag följt ett recept från en god vän till mig.
Tack Cecce för underbara Scones (med bakpulver i).


Så här ska Scones se ut! Supermumsigt recept från Cecce o denna
gången glömde jag inte bakpulver. Kommer jag nog aldrig göra mer
när jag bakar Scones...tror jag!

Bokklubbsdags!

Dukade fram en liten smörgåsbuffé med smarriga pålägg,
bullar o nybakade Scones.


Smörgåsbuffé

Lena, Kristin, Cecilia, Camilla, Susan o så jag.
Hela gänget samlat idag, kul!
Vi skulle ha läst boken "Konsten att vara snäll" till idag.
Jag hade läst 2/3 av boken sen insåg jag att enligt
den är jag inte särskilt snäll!
Kul.
Fick betyget 3 av mig.
De andra tyckte bättre om den.
De kanske är snällare än jag.


Månadens bok

Det var min tur att välja o alla var överens om en feelgood bok.
Så det blev Potensgivarna av Karin Brunk Holmqvist.
Beställd o klar o dimper väl ner i brevlådan nångång i nästa vecka.
Just nu läste jag Mord.net.
Den kan jag varmt rekommendera.
Mycket spännande o skickligt ihopsatta historier som
tillslut ska sammanstråla i nån form av slutpoäng.
Ser fram
emot slutspurten.
När den e färdigläst kastar jag från den undre världen
i Ryssland och in i Potensens värld!

 
Fikar o pratar o fikar o pratar o ibland diskuterar vi lite böcker.
Nu har Camilla varit så smart att hon köpt en loggbok.
Så nu kommer vi inte undan utan måste tycka till o diskutera, i alla fall
en liten stund. Sen kan vi fika mer!
                    
                      Kristin med månadens bok (hon tyckte inte heller
                      hon var speciellt snäll...) o faktiskt vår bokklubbströja.
                      Alla i klubben har en sån!


Kommentarer
Postat av: cecce

Så kul med bokklubb! Påminner mej om en sk syförening jag och mina tjejkompisar hade när vi var si sådär 15-16. Gjorde allt annat än sydde kan jag säga dej. Men ni verkar ju flitiga i alla fall. Kul att sconesen blev bra!!

Fin kopp förresten...vad är det för sort?

Porslinfreak som jag är.

Tack än en gång för hjälpen med I. Värderas högt!!

Ses i morgon. Morgonstund har guld i mun...eller???

Kram

2009-11-06 @ 22:34:09
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0