En tantfrissa är född! 5 dec


Som på den gamla tiden. Att kliva in i Fatimas salong
är som att kliva in i 70 talet. Men Fatim själv
är yngre än vad jag är men bryr sig inte o har
en stor kundkrets av gamla damer som lägger håret o
färgar det lila, blått eller rosa.



Tantfrisyr!!!! Fula lockar i nacken - PANIK
Ut åkte alla klämmor o plattången fick fixa resten.

Har ingen bild på färdigt resultat det hann jag inte.
Var superstressad...


Jag hade bestämt mig för vilken frisyr jag
skulle ha innna jag gick in till min frissa Fatima.
Jag hade till och med en bild.
En frisyr jag hade när Johanna gifte sig.
Så ville jag ha det igen.
Men som så många gånger förr,
lyckades jag bli övertalad.
Hon tyckte vi skulle locka det o göra håret stort.
Ok!
Hör jag mig själv säga.
Var kom den rösten i från.
Jag skulle ju platta håret.
Som på bilden.
Sagt o gjort.
Där satt jag med stora spolar i håret,
under en enorm torkhuv.
En sån där som mamma hade
när jag var liten.
Som hon fäste i dörren o sen satt hon där
i oväsen o värme.
O nu satt jag där i en gräslig värme.
Fick till slut lägga papper i armhålan,
för att inte svetta ner klänningen.
Jag var nog lite stressad över håruppsättningen också.
Det påverkar mina svettkörtlar!!
Rödflammig, papper i armhålan o torkhuva.
Vilken syn.
Jag såg när Fatima drog fram mina lockar
o kände en viss ångest växa fram.
Ångrade mig.
Men kunde inte säga något.
En tantfrisyr var född.
Rödflammig, stressad, panikslagen
o
300 kroner fattigare, rusade jag in på
kontoret o slet ut alla klämmor.
Borstade genom håret o hade
som tur var tagit med min egen plattång.
Blev bra till slut.
Fick ställa mig med huvudet i kylskåpet
en stund för att kyla ner mig.
Nu blev jag ju jätte sen till förfesten.
Skulle varit där kl 18 men kom inte förrän kvart i sju.
Julfesten var trevlig o vi partade på fram till klockan tre.
Kan säga att jag legat hela dan i dag.
Låg i sängen fram till två.
Sen låg jag i soffan till fyra.
Körde Micke o Mattias till Malmö för pokerkväll.
Myskväll
med killarna.
Det blev pizza o Robinson.
O godis
förstås.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0