Året som gått 2009! 31 dec





Sälen i februari

Bondemölla o fiskade i våras


Midsommar



Bjärehalvön.

Mamma o pappa njuter i poolen


Semester på Öckerö







BBQ kväll hos oss

på tjejmidda med söta Kristin

Peking o Muren





Förbjudna staden

Peking anka

Kallbad med Johanna

Party party med Emma

Fiske i Häckeberga med Fishing Girls



Fotbollsgalan i Malmö











Thailand

Många bubbelfredagar har det blivit!
SKÅL!!


Alltid lite vemodigt att lämna ett år bakom sig.
Käns som ett kliv in i det okända att skifta år.
Tar dessutom flera veckor innan man vant sig skriva 2010.
Året som gått har gått i glädjens tecken.
Alla har fått må bra.
Inga familjekatastrofer.
Bara glädje för det mesta.
Vi har haft glädjen att kunna resa mycket även detta året.
I februari var vi en vecka i Sälen o åkte skidor.
Det var första gången Markus åkte alla backar helt själv.
Vi hade en mysig vecka i Bohuslän i somras.
På ön Öckerö fiskades det krabbor dagarna i ända.
Vi lärde oss också att inte gå på Lisseberg under högsässong.
I september åkte bara Micke o jag till Peking.
En fantastisk resa med Muren, förbjudna staden o himelska fridenns torg.
Jag fick dessutom se en annan sida av Micke jag aldrig sett förut-
-han kan shoppa o han kan konsten att pruta.
Riktigt kul
var det.
I december var det då dags för resan med stort R.
Resan till Thailand som vi så länge hade väntat på.
Fantastiska två veckor.
Veckor som familjen har umgåtts o haft kul utan stress o måsten.

Året som gått har också inneburit mycket fester.
Det var vänner hos oss varje helg i stort sett hela våren o sommaren.
Det har grillats o det har badats.
Det är underbart att veta att man har vänner.

Vi har blivit färdiga med "projekt trädgård".
Fick tillslut ta in hjälp utifrån med så bra det blev sen.
O lättskött framförallt.

Fisket har också gått bra detta året.
Vi har varit iväg en del med klubben.
Beckamöllan, Bondmölla o Häckeberga
i våras.
Häckeberga med övernattning i höstas.
Fisk alla gånger.
O som vanligt är detta en vitaminkick.
Dels att få umgås med dessa underbara fisketjejer
o få skratta o flamsa men såklart också att få fisk.
Även om det är fikat o skratten som är viktigast.
Julfesten missade jag tyvärr.
Den är nästan helig!!

Detta årer har det även startats en bokklubb här på gatan.
Med granntjejerna.
Det fikas o snackas o diskuteras liiiiite böcker.
Men det har gjort att jag nu även kan läsa
annat än kriminalromaner.
O vilken värld som har öppnat sig...

På Jobbet har det lunkat på som vanligt.
Jag har varit på utbildning i Stockholm.
En utbildning i upphandling av lite mindre arbeten.
Jag har fått lite nya uppdrag o jag ser
fram emot 2010.
Vi kommer flytta in i nya stora lokaler o
vi kommer få nyproduktion.
Mycket fokus
på vårt område kräver extra engagemang
men jag tror att alla väntat på det o ser fram emot det.

Löpträningen är oförändrad.
Springer på som vanligt.
I somras var det ganska tungt men jag tror
nog att det berodde mer på för många sena grillkvällar!!
Kom igång
som vanligt i höstas.
Men nu är det lite kämpigt igen efter Thailand.
För många Singha denna gången kanske!!

Barnen har blivit stora.
Framför allt märks det på deras sätt att
kunna ta hand om sig själv.
Viktor behöver vi inte ens hämta i skolan längre.
Har fått nyckel.
är man stor.
Man hör inte längre någon som ropar från toaletten
-jag är färdig.
Alltid någon som gick på toa när man själv stod o höll på med något.
Såååå skönt att slippa.
Killarna har också börjat leka med varandra mer o mer.
Inte så mycket tet längre.
Markus är större o klarar av mer.
O Viktor har blivit mognare.
Kanske!?!

Jag har varit både blondin o brunett detta året.
Har kommit fram till att brunetter har det liiiite roligare:)

Jag har börjat blogga!
Detta inlägg blir mitt 100:ade.
Bara det är väl värt att fira!!

Med förväntan, spänning, glädje och nyfikenhet
ser jag nu fram emot 2010.
I kväll skålar vi in det nya året hos Magnus o Cecilia.
Som vanligt
firar vi med grannarna.
Hampus o Camilla.
Mattias o Kristin.
Kommer bli god mat, gott att dricka o trevligt sällskap.
Dessvärre
verkar det som o Micke får stå över i kväll.
Hans mage är inte ok o han har frossa.
Han har legat hel dan.
Jag är bara tacksam att det inte kom när vi var i Thailand!

Så med detta långa inlägg o med en del av årets bilder
vill jag önska alla ett riktit Gott Nytt År!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0