Punka på bilen! 2 dec


Punka på bilen mitt på motorvägen i rusningstrafik!!

Ja då har det då hänt!
Det
som jag hemma har gått o tjatat
om i veckor.
Bilen är ett vrak
Däcken behöver bytas.
Den draaaar vääääligt åt höger.
Jag VÄGRAR köra skrothögen.
O PANG sa det på motorvägen.
Livsfarligt o få punka mitt i rusningstrafik
o beckmörkt var det också.
På med varningslampan.
Krypkörde i vägrenen
för att komma till
"min" avfart.
Där är en samåkningsparkering.
Livsfarligt.

Jag var förbannad o rädd.
Förbannad på Micke för däcken skulle
varit bytta för lääääänge sen.
De är blankslitna o som sagt var livsfarliga.
Fick ringa min livlina igen.
Käre far.
Han kom med en gång o körde mig hem.
Tur i oturen hade Kristin barnen.
O inget reservdäck i bilen heller.
Från o med nu är det Micke som
kör skrothögen o jag kör hans BMW.
Ni hör
själva.
Han ligger o glider runt i en bil
som nu på vintern är varm redan innan
han svängt ut från Svalvägen.
Min är knappt varm ens när jag kommer fram
till jobb i Malmö.
Bytt bytt kommer aldrig igen!!
Så nu står skrothögen på en samåkningsparkering
med bara tre däck.
Micke ska ta det i kväll efter träningar med
en kompis.
För däck har vi.
Fast inte i bilen.
För de ligger i trädgården!
Där ligger de ju bra
visade det sig, not!!

Har haft en klänning som jag köpte i Peking
på kemtvätt.
Det är en kinaklänning köpt på en marknad.
Jag älskar denna klänning.
En klänning som sitter som den ska,
trots att den heter XXXXL i storleken.
Jag är ju en jätte i Kina.
Men på marknaden hade de klänningar
även till jättar.
Jag plockade lite nonchalant fram en klänning
från den enorma högen kinaklänningar o
tänkte att de hittar ändå inte en som passar mig.
Jag kan ju knappt hitta något hemma,
sannolikheten kändes minimal.
Men redan på första försöket hittade de rätt storlek.
Snacka om duktiga säljare.
Jag ska ha den på fredag när det är julfest på jobbet.
Har dessutom bokat tid hos min frissa som ligger
vägg i vägg med mitt kontor att hon ska fixa håret på mig.
Inget avancerat.
Vill inte
se ut som om jag ska på bal.
Alltså ingen bakelse på huvudet.
Bara så att det håller en hel kväll.
Hon gör många håruppsättningar men
hur det brukar se ut har jag ingen aning om.
Skulle det bli för jävligt kan jag bara gå
in på kontoret o tvätta om håret!


Kinaklänning i XXXXL...Min favorit o ska ha den på mig
på jobbets julfest på fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0