Ont i hela kroppen! 6 dec



Julfint hos Kristin o Mattias. Fast det är nog
Kristins förtjänst!

Jag blev puttad på dansgolvet i fredags.
Satte mig på rumpan o tog emot med händerna.
Igår hade jag skit ont i svanskotan o handleden.
Idag kunde jag knappt springa.
Känns i hela baken.
Hasade mig runt en liten runda.
AJ min gump.
Fulla arbetskamrater som ska bugga med en
är ingen hit, ska jag säga er.
O inte heller om de väger 130 kilo
o har noll taktkänsla.
Lite öl o vin på det.
O vips ligger danspartnern på golvet.
Skit pinsamt.
Ligga där o sprattla i galastassen som en
upp och ner vänd sköldpadda.
Hoppas
ingen såg.
Där var ju bara 150 personer.
Fast alla känner mig.
Inte för att jag brukar ligga på dansgolvet!!




Dagens lunch! Fullkornsvåfflor. Sådär tyckte vi.
Blir nog de vanliga nästa gång, de är mycket frasigare.

Det blev våfflor till lunch.
Hade köpt fullkornsvåfflor.
Goda men sega.
De ska vara frasiga.
En gång i tiden arbetade jag för Ekströms.
Demonstrerade våfflor
i olika livsmedelsaffärer.
-Varsågoda o smaka!
-Ekströms frasvåffor.
-extra frasiga!

-jätte goda!
-ta två betala för en!
-Varsågoda o smaka!
-Ekströms frasvåfflor!

osv osv osv
Så stod man en hel dag.
O gräddade frasvåfflor.
Jag har demonstrerat Pelles pizza också.
Då stod jag i Kävlinge på Konsum, tror jag.
Att jag bara stod ut med det jobbet.
Helt otroligt.
Idag när där står damer på Ica o demonstrerar
korvar, ostar eller nåt annat jag inte vill ha,
tycker jag så synd om dem,
så jag handlar åndå.

Var bjudna på glögg o söndagsmidda
hos Kristin o Mattias på kvällen.
Drack Clementinglöggen.
Den var god men smakade inte
så mycket clementin.
Hemarullade köttbullar, gräddsås, potatis
o goa tillbehör.

Mmmmmm.
Det var länge sen vi åt riktig husmanskost.
Markus bara slevade i sig.
Kristin hade köpt ett gott rött vin.
Skön söndag.
God mat.

Gott vin.
Trevligt sällskap.
Förutom
killarna.
De hade ju spelat poker kvällen innan.
Vissa kom hem tidigt för att det "snurrade lite"
o vissa kom hem sent för "jag råkade somna i en soffa"
Den ena satt o gäspade så han höll på att
svälja hela vardagsrummet.
Den andra satt o sov i soffan.
Men Kristin o jag hade trevligt i varandras sällskap.
Tack för en trevlig kväll
o vilken tur
vi fick till det innan vi reser iväg!


Söta Kristin!

Vi drack årets glögg Clementin.

Det är ju 2:advent! Kristins fina adventsljusstake o
blomsterarrangemang.

Mmmmmmarabou....choklad kan man inte få för
mycket av!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0