Näst sista dagen! 10 dec

I min kropp har adrenalinet rusat runt i ilfart idag.
Vid tre tiden var jag klar med alla fakturor, samtal,
lappar o förberedelser för överlämnandet.
Phu!

Har bara lite kvar till i morgon.
Tar det direkt på morgonen o kör sen ner
till det stället där vi ska hålla julfesten.
De andra
kommer vara där från 8 men det
hinner inte jag.


I kväll var det då den stora killens julfest.
Det är treorna som går Luciatåg på skolan.
Det var i kväll han var stjärngosse.
Som jag ville!
Han var ju så klart jätte fin.
O han var själv också nöjd.
Ett fint Luciatåg med allt som tillhör.
Blockflöjtssolo.
Fiolsolo.
O verser.
Hur stämningsfullt som helst.
Det har varit mycket hemlighetsmakeri kring detta tåg.
Viktor har i två veckors tid bara antytt saker.
Bara för att det är svårt att hålla en hemlighet. 
Idag kunde han inte hålla sig längre.
Det skulle ske en överraskning på kvällen.
O han och en klasskompis skulle bjällra på bjällror till en sång.
Jag riktigt såg hur skönt det var att få berätta det.


Första o säkert sista gången jag ser honom som stjärngosse.

Nu måste jag fortsätta packa o tvätta.
I morgon är det äntligen dags.
Thailand here I come!!!
För Micke o barnen är det första gången.
För mig är det fjärde.
Sist jag var där var nyår 96/97.
Ska bli mycket spännande o se förändringen!

Kommentarer
Postat av: cecce

Än en gång: Trevlig resa!!!

Ska bli kul att se bilderna sen!



Kram

2009-12-10 @ 21:34:48
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0