Spela service! 8 dec



Trots mycket att göra ska man vara service!!


Ständigt ett leende på läpparna.
Det kommer man långt med.
Jag har lärt mig att om man har
en dålig dag, kan man spela service.
Det funkar alltid!!

Satt i möte hela förmiddan!
En grupp som är framtagen för att diskutera servicen
gentemot våra kunder.
Hur de upplever oss o hur vi kan förbättra oss.
Jag har en grundinställning.
Man väljer
ett service yrke för att man gillar att
serva människor.
Punkt slut.

Då menar jag ALLA människor.
Man kan inte ha några fördommar.
Man måste ha service i kroppen.
Det ska komma av sig själv.
Kan man inte uppfylla detta, ska man
inte heller jobba med människor.
Enkelt.
Men i verkligheten är det inte så enkelt.
Vi har många som inte fattar vad kunden står för.
Tycker att de är de som har rätt o inte kunden.
Kan hända att de är så.
MEN!
Man måste vara lite prestigelös.
Må bra
av att se kunden nöjd,
fast
du inte är det.
Klart alla har bra o dåliga dagar.
Men antingen har man det i sig eller inte.

På eftermiddan shoppades det loss.
Jag, Frida o Suchun åkte först till nya IKEA.
O My God.
Kommer undvika att sätta min fot där så länge det går.
Stoooort.
Jooooobbigt.
Vaaaaarmt.
Sen åkte vi till CityGross.
Också stort
men det var helt ok.
Vi har julhandlat till fredagens julfest
som vi ska ha på vårt fastighetsområde.
Vi bara festar på mitt jobb känns det som.
Nu är vi 40 stycken som ska leka o äta julbord.
Jag är med i festkommitén.
Ska gå luciatåg o fixa lekar.
Super kul.


Killarna hjälpte mig ta reda på vad alla dinosaurier hette.



Satte killarna i arbete när de kom hem från skolan.
Vi ska ha en lek där man ska gissa dinosaurien.
Killarna plockade fram sju dinosaurier o tog
reda på vad de heter.
Skrev ner namnen på en lapp o satte en siffra på djuret.
Jag ska göra en musiklek.
Gissa artist
, låt o årtal.
Tampongleken.
Ungefär som pennan i flaskan fast man fäster
en tampong i snöret.
Doppar den i en PET flaska med vatten o när
tampongen svällt ska man lyfta flaskan o springa
en bana på tid.
Den är skitrolig.
Gå skida.

En kille på jobb ska ner på vårt snickeri o göra två
träskidor med fäste för fötterna.
Plats för alla i laget o sen går man en bana på tid.
Krävs samarbete.
Sen den sista leken är ett stort T som är itutklippt
på ett sätt som gör att det nästan känns omöjligt
att bilda ett T igen.
Jag
klarar den!!

Sven o Marianne kom förbi på kvällen.
Eftersom vi inte är hemma på julafton.
Fikade o killarna fick sina julklappar.
O Micke o jag
hade tydligen också varit snälla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0