Nostalgitripp!! 21 dec



Idag har vädret inte varit på vår sida.
Vi åkte till Railybay idag.
Stället som jag har tillbringat fyra månader av mitt liv på.
Mellan 93-97 besökte jag Thailand tre gånger o
detta blev mitt favoritställe.
Kanske för att vi var ett jätte gäng som lärde
känna varandra men också för att där
inte fanns någon trafik.
Bara med med båt går det att ta sig dit.
Nu är stället helt förändrat.
Jag var beredd på det.
Men det kändes konstigt.
På stranden väntade jag mig hela tiden
att stöta på någon från då.
Men ingen finns kvar.
Bara en hop turister som späker sig
på en strand som då var nästan folktom.
Jaja! Nu har jag varit där.
Tillbaka till väderrapporten.
det var fint i morse.
När solen sken som bäst var vi
o förlängde hyran på våra vespor.
När vi kom till Phranang/Railay kom diset.
Det har varit mulet o liiiiiiite sol.
Sent på eftermiddan började det småregna.
Markus sa - det känns som om vi är i Sverige!!
Nu ber vi till vädergudarna att det fina vädret
är tillbaka i morgon.
Man blir nästan handlingsförlamad när
inte solen skinen.
Man bara tar förgivet att man ska kunna
ligga på en strand hela dan.
Man tar förgivet att skinnet ska bränna på kvällen.
Våra vänner lider fortfarande av nån form av influensa.
Trist att behöva bli dålig när man äntligen är här.
Vi håller tummarna för att vi ska slippa bli drabbade.
Vi har också bokat hotell till Patrk o Joel idag.
Tyvärr fanns det inte något ledigt hos oss
men ett hotell i samma kedja ligger bara
en väg bort o där fanns rum kvar.
Dock bara deluxerum för 1000 kr natten.
Men nu är det inte jätte lätt att hitta något
eftersom julen närmar sig.
Vi kommer i alla fall kunna fira jul tillsammans.
På vårt hotell ingår en julbuffé o vi kunde
köpa till två biljetter.
Svindyrt såklart!
Men Patrik har okejat!
I morgon ska vi åka ut till en ö som heter
Chicken Island.
Det är också en av alla paradisöar som finns här.
Det bara måste bli fint väder i morgon!!








Kommentarer
Postat av: cecce

Halloj!!

Att se bilderna på hur ni har det och jämföra med hur vi har det här i Sverige är verkligen kontraster. vet inte om du har sett mina bilder men i så fall tror jag du förstår. Vi har massor med snö och riktigt kallt och förhoppningsvis får vi uppleva en vit jul!



Det syns verkligen att ni har det bra!!!

Hoppas ni slipper bli sjuka bara!



Fortsätt och njut!

Kramar!!

2009-12-21 @ 22:51:01
URL: http:// www.ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Johan

Underbart att få lite tips vad som är bra och vad som är mindre bra!!!

Låter som att ni gillar Thailand allihop. Skoj.



Idag var det skolavslutning med julsånger i Berga Kyrkan. Det var kanonmysigt det med... men hellre en sandstrand och sol såklart... Kram på er!

2009-12-22 @ 12:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0