Ett rött paket med vita snören! 9 dec



På den här verkstan har jag smällt över
13.000 kronor idag! Jag tror jag kan
komma på en milijon bättre ställen
att smälla så mycket pengar på.

Klockan sju i morse lämnade jag in min bil på
Hedbergs verkstad.
Full service, byte av kamrem, byte av fyra däck
o koll inför besiktningen i januari.
Servicekillen ringde mig vid lunch.
Ni kan ju själva räkna ut vad han sa.
Som alla andra hantverkare eller bilmekaniker säger:
-due, det haur tillkåmmett litta mera såom vi opptäckte
näur vi gick igenaum din bil.
-Ja ha! Säger jag lite försiktigt.
-Hur mycket skulle det då kosta?
Jau due vet det äur inga billiga grejårr det dära.
-Oee due måste bytta det annars kan det gåu redet illa.
Hela kalaset gick på 13821 Kronor (synd det inte var Bath)
Jag frågade om jag kunde få den inslagen i ett rött paket
med vita snören,
för det här blev ju min julklapp i år.
De skrattade.
Det gjorde inte jag.


Kunde väl åtminstone levererat bilen i ett
rött paket med vita snören. Det är ju jul!!


Annars har dagen gått i stressens tecken.
Mycket som ska bli klart innan vi reser.
Egentligen
är det inte så mycket.
Det är nog jag själv som stressar upp mig.
Helt i onödan.
När jag lämnar kontoret i morgon eftermiddag,
ska allt vara klart.
För på fredag är det ju julfesten, o vi som håller
i den, ska ses redan på morgonen.
Har fått packat liiiite.
Springer mest runt o flyttar saker.
Tvättmaskinen
går hela tiden
o jag undrar om jag nånsin kommer bli klar.
Johan kom förbi
o fick nyckel o vi gick igenom
lite inför att Cias bror ska flytta in.
Skönt
att huset kommer vara bebott en del av tiden.
Nu är det bara två dagar kvar...

O eftersom det är Annas dag idag,
o eftersom jag också heter Anna,
så säger jag grattis på namnsdagen Anna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0