Dansar runt en mil!! 3 dec


Bokklubb hos Camilla i kväll!


För att kunna springa idag har mamma o pappa
haft barnen.

Micke har mycket att göra på jobb o jag
har sånt flyt i min löpträning nu att jag vill
inte avstå ett träningspass.
Har verkligen fått in ett bra tempo o
det känns som jag dansar runt en mil.
Nu ljög jag lite.
De första fyra dansar jag.
Orkar till och med sjunga med lite
till musiken som skvalar ut från min Mp3 spelare.
Fram till ca 7 km är jag ganska så pigg.
Det är då jag kommer på idén att jag ska
springa en extra runda för att få ihop 1 mil.
finns ingen återvändo.
Jag måste ju hem.
Så de sista 2-3 km kan vara lite kämpiga.
Fast idag kändes det ovanligt lätt.
Jag o Johanna har kommit på att det är därför
vi orkar hålla på.
Mil efter mil.
För att vi har BRA rundor.
Man kan leva på dem ganska länge.
Man vet att de finns o längtar till dem
när man har en dålig dag.


Bra flyt i träningen för tillfället.
Skönt att vara där igen.
Har saknat mina BRArundor.


Min belöning idag var dessutom ett dignande
smörgåsbord hos Camilla i kväll.
Det var bokklubbskväll i kväll.
Camilla hade dukat med goa pålägg
o goa bröd.
Mums!
Åt tre mackor.
Jag som inte äter mackor så ofta eftersom
det inte är så GI, njöt av varje tugga.
Vi pratade liiiiite om boken vi läst till idag.
Delade meningar om innehållet.
En feelgood bok.
Det behöver man ibland.
Camilla valde ny bok.
Jag har redan glömt vad den heter.
Minne som en guldfisk.
Det är en kriminalroman i alla fall.
Så mycket kommer jag ihåg.
Den ska va bra.
Camilla har läst den.
Får lita på fröken Nilsson.
Den får en given plats i packningen till Thailand.
Perfekt nu när man ska resa långt.
Jag läser mycket när det är semester.
Jag har ju även böckerna från jobbet o bildningsresan.
Läser nu molnfri bombnatt.
Gripande, personlig, utlämnande o välskriven.
Jag längtar efter boken o vill bara läsa mer.
Nu ska jag stänga ner datorn o gå o lägga mig med
min goa bok.
I morgon är det julfest på jobbet!


Mumsiga mackor hos Camilla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0