Stora flyttdagen! 1 dec


Den stora flyttkedjan härjar i Sverige idag.
Gamla kunder ut - nya kunder in!

Jag har sovit gott i natt.
Trots att lillkillen legat kloss intill.
Var väl helt slagen sen igår.
Allt har gått smidigt idag.
Nycklar in o nycklar ut.
Inget som strulat.
Har tyvärr inte hunnit städbesiktiga alla lägenheter
men kunderna får ha överseende o kolla själva idag.
Ännu har jag inte förmågan att klona mig även om
man en sån här dag önskade att man kunde.
Uffe har det säkert jätte bra i Syd Afrika.
O jag ska ha det såååå skönt när han jobbar o jag
är på semester.
Den som spar den har allt det roliga kvar.
11
dagar kvar.

Har varit på fotvård i dag.
Vi räknade ut att det är fem år sen sist.
Jag skulle nog säga två.
Hur fort går inte tiden egentligen.
Fötterna såg också ut därefter.
Nu är de babymjuka o fina.
Redo för att visas utan strumpor.
Redo
för att promenera i varm sand.
Redo för sandaler
.
Som med allting annat - varför gör jag
inte detta oftare!
Då kanske tjusningen med det försvinner.
Känslan av lyx uteblir.
Den
vill jag ju ha.
Bättre låta det gå fem år mellan gångerna..


Killarnas hjärtan! Ska få ett rött band i sig o
hängas upp i fönstret. I alla fall en dag!!


Drog igång pepparkaksbak med killarna.
Brukar ALLTID baka med Kristin, Elias o Albin
men i år har allt blivit helt bakvänt.
Killarna fick sitt stora hjärta som vi ALLTID gör.
Med kristyr o hela baletten.
Röda band o sen ska de hänga i fönstret.
Redan dagen efter hjärtanen kommit upp
börjar tjatet.
Får vi äta dem nu?
Bara en liiiiten bit, snälla.
Ta dem då för helvete.
Fast så säger jag ju förstås inte.
Men jag tänker det.
De får i alla fall hänga där en dag o vara juliga o fina.
Får nöja mig med att jag faktiskt har pysslat med dem.


Det var nog mer deg som hamnade i magen
än på plåten..

Viktor är så petnoga! Fast fina blir de!

Snart slut!

Kristyr o silverkulor att dekorera med. 

Kvällens o gårdagens midda
Kycklingcurry 4 pers

4 kycklingfiléer delade i mindre bitar
6 scharlottenlök (jag brukar ta vanlig gul ca 2 st)
2 vitlöksklyftor
2 msk solrosolja
2 msk indisk currypasta
3 msk cyrry
2 burkar kokosmjölk (ej ligth)
2 msk kycklingfond
1 kanelstång
3 stjärnanis
1 litet blomkålshuvud
salt o peppar

Bryn kycklingen med hackad lök o vitlök i oljan.
Tillsätt cyrrypastan, cyrry och häll på kokosmjölk
och kycklingfond. Låt det koka upp. Lägg i kanelstång
o stjärnanis o låt sjuda i 10 min. Bryt blomkålen i buketter
o lägg i grytan o låt koka ytterligare ett par minuter.
Smaka av med salt o peppar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0