Utdragen tand! 22 juni




Gårdagen blev mycket lyckad.
Dock ingen bastu eftesom sambastun startade så sent
o vi vågade inte chansa om nu någon skulle komma.
God mat och gott vin.
O Micke
 var nöjd!

Micke åkte till Stockholm JätteSuperTidigt i morse!
Vi andra gick upp och åt frukost i lugn o ro.
Markus cyklade till fritids och Viktor och jag
körde upp till tandläkaren.
Idag var det dags o dra ut hans tand.
Hela munnen blev bedövad o de slet och ryckte.
Tårar som rullade ner
o landade i öronen på honom.
Lille stackaren blev helt tagen av situationen.
Köpte Alvedon
på vägen hem som han
skulle ta vid behov.
Efter en stund på fritids stod han inte ut längre,
utan ringde mormor och morfar o ville vara där i stället.
han och Markus cyklade dit efter lunch.


Viktor fick sin tand i en burk med sig hem.
Som en trofé.
Han höll den hårt i handen o såg eländig ut.
Jag sa på skoj att du tror väl inte på tandfen längre!
Nej, sa han men jag vill gärna ha pengarna!!
Okejdå!
En tia kan jag nog avvara för hans skull.
Efter vad han fick gå igenom skulle jag begärt 1000 kr!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0