Premiärdopp! 6 juni


Poolen har äntligen öppnats upp o killarna o deras
kompisar har badat hela helgen.
Till och med jag har tagit ett premiärdopp!!

Lunch på gräsmattan.
Gårdagens överblivna pizza gjorde succé

Det är ovanligt sent vi gör det i år.
Men vem har velat bada när det regnat o blåst hela tiden.
I går var den badklar o ungarna for i.
O lika fort upp igen.
20 grader är inget för dem!
-mamma! du måste värma upp den till minst 25!
-0k! på med pumpen
o elda på.
25 grader beställt o 25 grader ska de få.
Det är faktiskt även för att jag ska kunna bada.
20 grader är inget för mig heller.
O om Micke ska bada ska det vara minst 30.

Fredagen avslutades med grillning med grannarna.
Mycket trevligt.
Alla tog ut sina brassestolar och sin köttbit.
Vi satt o njöt i solen fram till den gick ner.
Då var det även dags för oss att gå hem.
Lagom kväll
och barnen fick lekt och badat,
vilket innebar att de stupade säng o sov länge.

Micke var på poker på lördagkvällen o jag o killarna hade myskväll.
Eller rättare sagt jag hade myskväll.
De stack iväg o spelade fotboll o lämnade mig ensam hemma.
-vad ska jag göra då
, sa jag?
-du kan ju blogga! sa Viktor....
O det satte jag mig o gjorde!



Men bloggen blev inte klar för jag satte på en film samtidigt.
Flyga drake.
Jag har läst boken som var hur bra som helst.
Filmen var även den hur bra som helst.
Barnen hade kommit
hem o vi såg den tillsammans.
Fick förklara för Markus men han förstod nog inte mycket ändå.
Svårt o förklara varför alla män som var Talibaner måste ha långt skägg.
Svårt o förklara varför en kvinna klädd i "ett lakan" som Markus sa,
skulle stenas till döds.
-håll bara för ögonen, sa jag, det bara är så!
Det är svårt att förklara!!

Idag åkte mamma o jag in till Nova och fick köpt studentpresent
o lite annat smått o gott som behövdes.
Tre studenter väntar i den kommande veckan.

Idag har jag tagit mitt första dopp.
Efter jag sprungit i värmen var det superskönt.
O nu är poolen uppvärmd till nästan 24 grader.
Har även ätit min första mjukglass idag.
Måste ju fira på något sätt att det är sveriges nationaldag!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0