Halvmarathon 21097,5 m avklarat! 13 juni





Man springer genom tunneln,
sen över bron. När man är nere
från bron är det 4.1 km kvar.


Tokläste väderleksrapporterna igår innan jag skulle ge mig av.
Man vill inte ha för mycket på sig men inte heller för lite.
Jag ville inte asa med mig något i onödan för
jag ville inte lämna in något för att sen stå o köa för att få ut det.
Kläder som man i nödfall kan kasta om det blir för varmt.
Regnjacka i fall det börjar regna innan loppet.
O som det regnade på den danska sidan.
O som det blåste.
Hur kul
var det att tillbringa tre timmar där helt blöt.
Sådär kul.
Tiden den gick i alla fall och det blev tid för start.
Löpningen gick kanon.

Jag var i riktigt bra form.
Kom i mål på 2.03.
Jag räknar det som ca 2 timmar för
vid varje vattendepå blev det så trångt att man fick stanna.
O jag dricker inget när jag springer så jag ville bara komma förbi.
När jag kom i mål kändes det som jag skulle orka lite till.
Vilken känsla
det är när man känner sig i toppform.
Så här vältränad har jag aldrig varit.
Får väl se hur länge jag orkar bibehålla det.
Det krävs ju några mil i veckan o det sliter väldigt.
Jag har redan börjat känna av det i knäna...

De säger att detta var det sista broloppet som gick av stapeln.
Men jag tror att det kommer ett nytt lopp om tio år.
Får väl se
om man hänger med då!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0