"för vi har tagit studenten" 7 juni



"för vi har tagit studenten"


Vaknade till ljudet av regn mot fönsterblecket.
Inget ljud som jag gillar.
Det framkallar depression.
Jag hade lagt fram sommarkläder men fick
fort bytt ut dem mot något varmare och rotade fram ett par strumpor.
Stövlar och regnjacka
idag igen.
När ska detta elände upphöra.
När ska solen komma för att stanna.
Tänker på alla som tar studenten i veckan.
Det ska vara fint väder när man tar studenten
man kan sitta i en park o dricka skumpa.
Det gjorde vi.

Min kompis Lotta hade fixat en (några) flaskor
mousserane vin som smakade jordgubb.
Det slank ner lätt.
O solen den sken o vi sjöng (skrålade) "för vi har tagit studenten".
Det är något som man önskar att alla studenter att få uppleva.

I kväll ska vi fira Philip.
Han tar studenten idag.
Var han sitter o skrålar och dricker jordgubbsbubbel,
det vet jag inte.
Jag vet bara
att vi "vuxna" är hembjudna till halv sju.
Då är det meningen att han ska anlända och vi ska
gratulera honom och äta en bit mat.
Ska bli mycket trevligt och framför allt skönt att slippa laga midda!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0