Egentid med barnen! 18 juni



Häromdagen när jag kom hem var bara Viktor hemma.
Det är sällan det bara är han och jag.
Det är ofta han och Micke och jag och Markus.
Har tänkt många gånger att det skulle vara mysigt
att göra något med bara honom.
Precis som att jag och Markus ska till London.
Jag frågade honom  om han också
ville åka iväg med bara mig.
Svaret blev -okejdå!!!
Okejdå?!?!?
Jag vill att mina barn ska jubla över att få var med mig.
När jag frågade var han ville åka, blev svaret -bestäm du!!

Där på eftermiddagen fick vi lite egentid.
Vi låg o solade bredvid varandra och pratade.
Det var jätte mysigt och Viktor är en väldigt
trevlig liten kille att samtala med.
Hoppas att han också uppskattade det.


Sol o bad med Viktor i onsdagseftermidddag!
Lite egentid med bara ett barn är aldrig fel!!


Solen sken på oss ännu en dag.
Vi får ta en dag i sänder och uppskatta de solstrålar som värmer oss.
Inte ta något för givet.
Det är svensk sommar.
O svensk sommar kan man inte lita på.
På lunchen igår träffades jag och Cia.
En god pasta ute i solen o diskussioner
om sommarens aktiviteter.
Härligt att ha allt roligt framför sig.
Det är ju vägen dit som är bäst.
Att få längta o må bra över att man ska
göra massa roliga saker o få vara ledig.
Förväntningarna är det som får oss att må bra
har jag läst någonstans.
O för mig stämmer det.
Sen är det ju såklart kul när man gör allt kul.
O det är skönt att faktiskt vara ledig.

Sprang en runda efter jobb och det var tungt i benen.
Kändes bra när jag började så jag tänkte att milen klarar jag av idag.
När jag var som allra längt bort fick jag ont i alla muskler som finns i benen.
Det var bara att bita ihop o hasa sig hem.

Idag har det varit en riktig slappedag.
Micke är iväg
med jobbet.
Då passade vi på att äta pizza.
Jag åt hela.
Jag mådde illa.
Ändå skulle jag på den stora godispåsen som vi köpt.
Som var till barnen men där jag säkert åt 2/3.

Egentligen kan det kvitta för det började regna igen.
Så det där med att visa sig i bikini lär ju dröja.
Tror jag ska ta en godis till:)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0