Duracellkanin! 21 juni



Trots att det blev sent i lördags var både
Micke o jag pigga på söndagen.
Vi fick sova ut.
Det är väldigt avgörande.
Inga barn
som härjade runt i huset från kl 7 på morgonen.
Barnfria ett par timmar åkte vi till metropolen Staffanstorp.
Härliga hem fick ett besök
Lika så Lusthuset.
När vi var på väg hem tyckte Micke att vi skulle kolla på Hultens.
Vilket slutade med att vi beställde en rottingsoffgrupp till vår uteplats!!
Vi har samma smak.
Vilket är väldigt skönt när man är iväg och handlar.
Vi håller inte på o dividerar utan vet vad vi vill ha.
De hade ett super erbjudande på denna soffgrupp.
Vi hade kollat runt o förstod att det var ett bra pris.
Så vi slog till.
Även två fåtöljer beställdes
onsdag levereras de.




När vi kom hem började vi röja lite i trädgården.
Nu är vi snart klara.
Den enorma sandhög som legat ivägen i ett helt år,
är äntligen borta.
Det var som en befrielse när man äntligen kunde gå
in genom grinden utan att behöva kliva rakt i en sandhög.
Tack Micke för att projekt sandhög äntligen är över!!
Nu är det bara projekt gräsmatta som han har kvar.
Undrar hur lång tid det kommer ta!!

Jag lagade ryggstödet på mina Grythyttan stolar med universallim.
Förhoppningsvis håller de hela sommarnen.

Micke fyller år idag.
Igår när han var på sitt favoritställe Bauhaus kom han ´
hem med en pizzasten.
-min
födelsedagspresent! sa han.
Hans present men det är jag som gör det som ska ligga på den....
Så på kvällen blev det stenugnsbakad pizza som blev jätte god.

Energin verkade aldrig sina.
Det var verkligen en dag där jag
kände mig som en duracellkanin.
Efter maten satte jag igång med storbak.
Två rabarber o hallonpajer och
två lime o citronpajer.
På lördag är det kusinträff hos oss (hur man nu kan boka
det dagen efter midsommar....)
O eftersom jag älskar att vara förberedd, (plus att jag kommer
nog vara helt oförmögen....)
är dessa pajer till på lördag.
Nu ligger de i frysen och väntar.

Som sagt, idag är det Mickes födelsedag.
Även svärmor Marianne fyller år.
grattis till er båda!!! (Fast Micke läser inte min blogg..)
När man fyller år i vår familj
får man välja vad man ska äta (i vanliga fall brukar detta bara gälla barnen...)
Micke har valt att vi först ska kallbada hela familjen (det är sambastu i damernas,
jag har redan varit i herrbastun vad jag ska!!!)
Efter det blir det midda på Kallbadhuset.
Jag tyckte det var ett jätte bra förslag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0