Kaffet i knät! 6 juli


Kaffe o vita byxor är ingen bra kombination!!

Vita byxor o blus.
Det var gårdagens outfit!
I ungefär 30 minuter.
Sen la jag hela kaffekoppen i knät.
Tur att mina kollegor har arbetskläder och
att vi har en tvättmaskin på kontoret.
Dagens outfit blev i stället arbetsbyxor o blus.

Lagom till lunch hade byxorna torkat.
För att skynda på processen hade jag slängt
in dem i torktumlaren.
Smart.
De krympte.
O två knappar flög av.
Jag hade i alla fall rena vita byxor.
Dock en aningen för små o med en gapande gylf!

Att de blivit för små kan ju knappast ha något att göra
med att mitt matintag ökat..
Mina ambitioner
att gå ner har helt upphört.
Jag inser nu att jag jojobantat hela våren och
det är inte den lägre vikten som dominerat.
Nu ska jag bara försöka komma överens med mig själv
att vara nöjd med den vikt jag har nu och sluta bry mig.

Sprang en runda med Johanna i värmen.
Redan efter ca 200 meter började gnället.
Vi var tunga i benen.
Det kändes trögt.
Fan vad jobbigt.
Vi kan ju alltid korta ner rundan om det blir för jävligt.
Men löpare som vi är:)
så blev det ändå 9 km.
Mitt nyinköpta vätskebälte fick göra en insats och
jag var tacksam igår i värmen att ha det runt midjan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0