Kiviksmarknad! 21 juli





Är inne på reserven nu.
Kroppen skriker efter semester och
har börjart gå på lågvarv.
På kontoret är det inte lätt att bli klar med allt.
Ringer och mejlar kunder utan resultat.
Får inte tag på folk.
Klart att de inte svarar.
De är ju på stranden.
Men jag har ett jobb att sköta, så svara så jag kan
lägga arbetet åt sidan.



Börjar morgonen med två stora koppar svart kaffe.
Börjar morgonen väldigt tidigt.
Är på jobb redan strax innan 7.
Jag börjar
egentligen inte förrän halv åtta.
Men vi är så få på kontoret o sommarjobbarna
kommer klockan 7.
Idag kompar jag ett par timmar och drar ner till
Kivik med Kristin.
Det är ju årets höjdpunkt.
Kiviksmarknad.
Alla utombys
kommer fram o vi går runt o
fascineras av alla dessa människor.
Givetvis handlar vi lite också.
Typ samma sak varje år.
Kristin köper även varje år något som hon,
när hon kommer hem upptäcker att hon köpte förra året.
Men det är ju alltid bra att ha dubbelt om nu något skulle komma bort:)

Traditonen är att vi först kör runt på Österlen som två
Thelma o Louise och lyckas med bedriften att alltid komma lite vilse.
Vilket innebär att vi får se väldigt mycket av vårt Skånska landskap.

När vi väl kommit fram till Kivik, snurrar vi alltid inom
musteriet och köper sylt och saft (alltid samma saker)
sen äter vi en JätteSvinDyrMenGodLunch på Bhures.
Efter det går vi runt bland knallarna och
köper strunt och förundras över alla typer.

I år har jag ju inte semester.
Fel i planeringen!!

O det är sista dagen på marknaden idag,
vilket innebär att de stänger redan 17.
Men vi bryter ingen tradition, vi bara
vänder på ordningen lite.
Först marknad, sen Bhures, förhoppninsvis
hinner vi inom musteriet och förmodligen blir det
en liten omväg runt på Österlen.
Av någon underlig anledning råkar vi alltid
köra förbi Bo Ohlsson i Tomelilla o varför
bara köra förbi när man kan gå in o fynda
ännu mer billigt som man inte behöver!!
SEN
kör vi hem med bilen full av
bra och ha grejor!




Kommentarer
Postat av: Ita

Hihi, Thelma o Louise, precis som jag och Ann brukar skoja om att vi ska bli. Kul att läsa hos dig, glad att du delar med dig =)

Kram gumman!

2010-08-31 @ 13:19:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0