Ska man behöva tänka på vintern mitt i sommaren!! 9 juli


Det blir Österrike på sportlovet nästa år!

I helgen kom vi till att prata om att det blir skidåkning nästa vinter.
Jag satt i veckan o surfade runt lite för att kolla lite olika alternativ.
ALLT ÄR SLUT!!
Det är inte mer än juli och allt är redan slut.
Ja, det som är bra är slut.
Det som ingen vill ha finns kvar.
Eller det som är JätteSvinDyrt finns kvar.

Jag som lätt får panik av en sån här situation
kunde inte koncentrera mig på något annat.
Lyckades hitta ett mysigt ställe i Söll där jag
varit många gånger tidigare.
En lägenhet i byn med skidbussen precis utanför.
Sista lägenheten.
Kanske har vi tur.
Kanske inte.
Vi får se när vi kommer ner.
Recentionerna var bra och det är det enda man kan gå efter.

Mattias o Kristin har lagt ut lite krokar i Matrei dit de brukar åka.
Kanske finns det någon som vill hyra ut sin lägenhet till oss samma vecka.
Boka själv är jätte dyrt.
blir det Söll.
Fixar det sig med lägenhet i Matrei, blir det Matrei.

Det som käns konstigt är att behöva fokusera på vintern
när man äntligen har fått lite sommar.
Jag vill inte tänka vinter.
Som för övrigt är den värsta årstid jag vet.
Det är bara skidveckan som är rolig med vintern.
O äntligen verkar det bli Österrike för vår del.
Micke o jag har harvat med barnen (jag har harvat, för Micke kan precis
hålla reda på sig själv i backen) i fyra år med ungarna i Sälen.
Asat ungar upp i liften.
Åkt med sele.
Asat dem upp igen.
Sele och sele av.
Spänna pjäxor och värma frusna fingrar.
Ge dem ett kexchoklad i rätt tid för att orken inte ska tryta.
Tvingat dem gå i skidskola.
Det är sant.
Killarna tycker att vi har tvingat dem.
O det har vi också.
Det har varit mitt krav.
Mina två timmar
som jag har fått åka.
O nu kan de åka i de flesta backar och i alla liftar.

Det har varit sol och varmt hela veckan.
Igår kom Johanna för att vi skulle springa.
Då kom regnet.
Hur typiskt
är inte det.
Visserligen blev luften friskare och
det var inte lika varmt.
Vi orkade mer igår.
Kanske var det regnets förtjänst.
Kanske dagsformen.
Man vet aldrig.


Njöt av kallt vitt vin hos Camilla igår!

Micke var hos Hasse och Camilla bjöd ner mig på ett glas vin.
Skönt o sitta o slappa
med ett gott glas kallt vitt vin o snacka strunt.
Killarna spelade fotboll.
Sen kom hela gänget in o hoppade studsmatta o
sen avslutade de med ett dopp i poolen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0