Sista dagen på semestern....14 juli


Är trött!

Vi som tror att vi har semester nu när
barnen är iväg, satt uppe länge o njöt
av den ljumma kvällen!
Man glömmer lätt att man ska upp
kl 6 dagen efter o jobba.
Jag är alltid så tuff INNAN.
Idag är jag mindre tuff.
Sov dåligt för värmen
och för att en 
viss person, inga namn nämnda,
snarkade som en skördetröska
HELA natten.
Jag tror jag ska skaffa den personen
en snarkmaskin eller mig
själv ett eget rum!!
Vid fem flyttade skördetröskan ut i soffan.
Inte för att han störde mig, utan för att då hade
lakan o kuddar trasslat ihop sig
till en röra som ingen kan reda ut
och för att det var för varmt!


Kl 6 ringde min klocka.                                                                                                                    
Jag dog nästan.
Men jag kom upp och fick denna dagen också att gå.
Solen skiner och det är varmt och skönt.
I kväll ska vi ut till vårt Kallbadhus
och käka med goda vänner.
Sista dagen på semestern!

I morgon kommer killarna hem.
Det ska bli så kul o träffa dem igen.
Som jag längtar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0